Preden za svojo spletno stran dokončno izberemo ključno besedo, jo moramo najprej raziskati. To naredimo zato, ker je iskalni namen ključne besede zelo pomemben. Pod iskalne namene spadajo tri osnovne vrste:

  • informacijski namen,
  • navigacijski namen in
  • nakupovalni namen.

Kaj je iskalni namen in zakaj je pomemben

Iskalni namen ključne besede je namen velike večine ljudi, ki to ključno besedo išče na spletnem iskalniku.

Pomembno je, da poznamo iskalni namen ključne besede na katero ciljamo zato, ker je iskalni namen na tej ključni besedi lahko drugačen od našega cilja. Primer:

Iskalni namen ključne besede indoor paintball je, da ljudje najdejo podjetja, ki nudijo notranji paintball in rezervacija notranjega paintballa. Če bi mi našli ključno besedo indoor paintball in bi se o tej ključni besedi odločili napisati članek brez informacij o rezervaciji notranjega paintballa, naš članek nebi uspel. To je zato, ker tudi če bi naš članek dobro optimizirali, bi ga Google uvrstil višje. Potem pa bi ljudje obiskali našo stran, videli, da ne nudimo kar iščejo in bi takoj odšli na drugo spletno stran. Ko bi se to večkrat zgodilo, bi to Google opazil in nas uvrstil nižje.

Na spodnji sliki lahko vidimo spletno stran paintball-ljubljana.si, ki ponuja indoor paintball vključno z online rezervacijo. Spletna stran paintball-ljubljana.si cilja na ključno besedo indoor paintball in ker je na tej ključni besedi pravilni iskalni namen, je spletna stran visoko uvrščena na Google iskalniku.

iskalni namen

Raziskava iskalnega namena

Mogoče se sprašujete: “Kako pa lahko najdemo, katere ključne besede so besede z določenim iskalnim namenom?”. Odgovor na to vprašanje je presenetljivo zelo preprost. Vse kar moramo narediti je, da sami poiščemo ključno besedo v Google iskalniku in preverimo najboljše rezultate. Dobro je, če jih preverimo vsaj pet in bomo hitro spoznali, kakšen je search intent te ključne besede

Informacijski iskalni namen

Informacijski namen je, kadar ljudje iščejo določeno ključno besedo na spletnem iskalniku z razlogom, da o tej ključni besedi dobijo čim več informacij. Takšen iskalni namen je najboljši za različne članke in besedila, ki jih lahko napiše kdorkoli. Ta besedila se morajo držati teme ključne besede, pišete pa lahko na kakšen koli način želite.

Za visoko uvrstitev na takšni ključni besedi boste se morali boriti z drugimi članki, še posebaj če je ključna beseda generična. V takšnem primeru boste želeli upoštevati čim več Googlovih SEO pravil in napisati čim več besed.

Primer informativne spletne strani seo-praktik.si cenik

Spletna stran seo-praktik.si cenik je dober primer informativne spletne strani. Ključna beseda, na katero spletna stran cilja je optimizacija spletnih strani cenik in ta ključna beseda ima informacijski namen. Zato je spletna stran seo-praktik.si visoko uvrščena na google iskalniku, in če boste sledili istim pravilom, kot avtor te spletne strani, boste zagotovo visoko uvrščeni na vaši ključni besedi. Za več informacij vam priporočamo, da tudi sami obiščete spletno stran seo-praktik.si.

iskalni namen

Navigacijski namen iskanja

V primeri, da je iskalni namen za ključno besedo navigacijski, boste želeli hitro priti do glavnega cilja. Navigacijski namen je namreč, kadar ljudje nekaj na iskalniku poiščejo, da najdejo nekaj drugega. S takšnim namenom se SEO blogerji ne ubadajo pogosto, ker je cilj spletnih strani, da se obiskovalci hitro znajdejo.

Nakupovalni iskalni namen

Takšen iskalni namen lahko najdemo na ključnih besedah, ki predstavljajo produkte. Pod to lahko spadajo besede kot so “miza” ali pa besede, ki predstavljajo prava imena produktov na primer “medex”. Na takšne ključne besede je odlično ciljati, če imate v lasti spletno trgovino in večina spletnih trgovin dela točno to.

Za visoko uvrstitev na takšni spletni strani vam priporočamo, da upoštevate osnovna pravila za visoko uvrstitev na Google iskalniku in pa, da dobro predstavite svoje izdelke.

Za več informacij o iskalnem namenu vam priporočamo, da si ogledate spodnji video: