Ali se podajate v vode spletnega marketinga? Razmišljate o tem, da bi pričeli s podjetjem, ali morda iščete “side-hustle?” V tem prispevku najdete vse o najobetavnejših oblikah zaslužka preko interneta – aktivnih in pasivnih.

zaslužek preko interneta

Zaslužek s pomočjo spletne trgovine

Spletne trgovinane vsi Googlovi uporabniki že dobro poznamo. Obiskovalec vstopi na spletno stran, preleti širok izbor izdelkov, jih shrani v “košarico” in nato kupi. Kaj pa prodajalec? 

Obstaja več oblik prodaje s spletnino trgovino. Nekatere od prodajalca zahtevajo več dela in odgovornosti, nekatere pa manj.

Najprej razložimo, kako deluje “tradicionalna” spletna trgovina.

 

Spletne trgovine uporabljajo blog | Magus.si

Da pritegnejo več bralcev, spletne trgovine v večini primerov zasnujejo tudi svoj blog. Kot primer je navedena spletna stran Magus.si, ki prodaja blazino za elektromagnetno terapijo. 

Veliko potencialnih kupcev prejmejo po zaslugi obširnega in uporabnega bloga. Poglejte enega izmed njihovih prispevhov – Hernija diska.

hernija diska - zaslužek

Lastna spletna trgovina

Kaj je prva stvar na katero pomislite, ko slišite pojem “spletna trgovina?” Verjetno si predstavljate lastno ali “tradicionalno” spletni trgovino. To je najosnovnejša oblika spletne trgovine.

Najpogosteje jo uporabljajo podjetniki, ki so fizično podjetje razširili na splet, in ne tisti, ki so svoje podjetje že zasnovali na internetu.

V lastni spletni trgovine je prodajalec lastnik izdelkov in upravljalec trgovine same.

To pomeni, da ima veliko zadolžitev:

  • proizvaja izdelke in skrbi za njihovo varnost in kakovost,
  • upravlja z naročili, vračili in pritožbami,
  • skrbi za promocijo izdelkov in določa prodajno strategijo,
  • odgovarja za nabavo in dobavo naročila, …

Vse kar je povezano z vodenjem spletnega podjetja, je odgovornost lastnika te trgovine. Večja kot je spletna trgovina, več zaposlenih lastnik potrebuje. Obstaja še ena oblika lastne spletne trgovine.

 

Affiliate spletna trgovina 

Affiliate oz. “posredniška” spletna trgovina deluje skoraj identično kot prej omenjena oblika. Razlika je v dobavi izdelkov.

Medtem ko pri lastni osebni trgovini izdelke proizvaja lastnik spletne trgovine, tu izdelke proizvaja neko drugo podjetje.

To pomeni, da prodajalec ni na nobenem koraku lastnik izdelka, ki ga prodaja.

Kakšne so torej razlike med dvema oblikama?

  • affiliate prodajalec ne skrbi za dobavo izdelka – odda naročilo podjetju, ki izdelke proizvaja skupaj z naslovom naročnika, ter to podjetje nato neposredno izdelek pošlje naročniku na dom,
  • affiliate prodajalec odgovarja za kakovost izdelka, vendar na to nima nekega večjega vpliva,
  • zaradi tega mora tudi dobro izbrati podjetja s katerimi se odloči za poslovanje,
  • skrbi za promocijo in prodajno strategijo,
  • posreduje naročila, vračila, pritožbe, …

Pri posrednem trgovanju prodajalec posluje s podjetji, ki delujejo v isti državi kot je postavljena spletna trgovina.

V tem se razlikuje dropshipping …

 

Dropshipping prodaja

Z upravljanjem svoje spletne trgovine ima prodajalec veliko dela. Lažja pot je dropshipping. Ta oblika prodaje je zelo podobna posredniški oz. affiliate v tem, da prodajalec spet ni lastnik izdelkov.

Pri dropshippingu ima prodajalec še toliko manj odgovornosti, saj je njegovo delo samo promocija izdelka.

Edino delo, ki ga upravlja, je organizacija spletne trgovine, določanje marketinške strategije in privabljanje kupcev iz svoje države.

Izdelki, ki jih dropshipping prodajalec prodaja na spletni strani, prihajajo iz tujine.

Velika slabost dropshippinga je razdalja med delodajalcem in zaposlenim. V tem primeru je namreč prodajalec zaposleni, podjetje, ki proizvaja izdelke, pa delodajalec.

Pogosto med tema dvema prihaja sporov glede tega, kako razdeliti zaslužek med prodajalcem in dobaviteljem. Večja kot je razdalja, lažje pride do izkoriščanja.

 

Zaslužek preko spletne strani | Lead Generation spletna stran 

Če upravljanje spletne trgovine morda ni za vas, ali če se vaše podjetje ukvarja s prodajo storitev in ne produktov, je boljša opcija prodaja s pomočjo spletne strani.

Spletno stran, preko katere se proda storitve, imenujemo lead generation spletna stran.

Cilj takšne spletne strani je od obiskovalcev dobiti kontaktni podatek. Najpogosteje je to e-naslov.

Ko obiskovalec na spletno stran vpiše svoj e-naslov, ga prodajalec lahko kontaktira in vice versa. Pravimo, da je pustil sled oz. “lead”.

Lastnik spletne strani mora na spletno stran privabiti čim večje število obiskovalcev. Več kot jih bo, več potencialnih kupcev bo imel.

To doseže tako, da na Googlu lovi čim višjo uvrstitev. Če prodaja sončne elektrarne, bo njegov cilj to, da ga bo Google prvega priporočil iskalcu, ki bo v Google vpisal “sončne elektrarne.”

Takšno obliko promocije oz. izboljševanje vidljivosti spletnega mesta imenujemo SEO.

Optimizacija spletne strani je zelo aktiven proces. SEO se namreč izvaja tudi več tednov, mesecev in let, vsakodnevno.

 

Lead Generation spletna stran Prvafina.si | Factoring

Na spodnji sliki vidite primes lead generationa spletne strani Prvafina.si. Ta spletna stran se ukvarja s financami, torej prodajajo storitve.

Ko obiskovalci na spletno stran vpišejo mail, lahko prodajalec vzpostavi kontakt. Poglejte si vsebino Factoring in preštejte kolikokrat ima obiskovalec možnost vstopiti v kontakt s prodajalcem.

factoring - zaslužek

Pasivni zaslužek z Adsense

S SEO lahko zaslužite tudi tako, da promovirate druge spletne strani, ki nekaj prodajajo. To imenujemo Adsense.

Gre za obliko promocije, kjer se s svojo spletno stranjo skušate uvrstiti čim višje in prejeti čim več obiska.

Na svojo spletno stran nato postavite oglase. Vsakič ko eden izmed vaših obiskovalcev klikna na oglas, vam podjetje, ki ga oglašujete, nakaže določeno vsoto. Ponavadi je ta zelo majhna (nekaj centov), zato je potrebno imeti velik obisk.

 

Zakaj se adsense pogosto ne uporablja v kombinaciji s prodajo | Ebonitete.si

Kombiniranje dveh možnosti zaslužka – prodajo in adsense, je sicer izvedljiva, ampak nepriporočljiva metoda. 

Gre za to, da so obiskovalci manj zaupljivi do spletnih strani, ki so preplavljene z vsevrstnimi oglasi. Takšna spletna stran izgleda, kot da ji gre samo za čim hitrejši zaslužek.

Vsa uspešnejša podjetja, kot npr. Ebonitete.si na spodnji sliki, zato ne izvajajo tudi Adsense. 

ebonitete - zaslužek

Preberite še: Analiza spletne optimizacije 4 uspešnih spletnih strani

Viri:

1 – Off site optimizacija
2 – Optimizacija spletnih strani
3 – Spletni marketing na vgradneomare.eu
4 – Kako razvijamo spletno stran Mizarstvo.si
5 – Marketing na Omega3.si
6 – Razvoj spletne strani otroškesobe.com
7 – SEO
8 – Digitalni marketing