Oblikovanje uporabniške izkušnje je obsežno, multidisciplinarno in zanimivo področje. Oblikuje izdelke in storitve, ki jih vsakodnevno uporabljamo, ter lahko vpliva na uspeh podjetja ali blagovne znamke.

Kariera na področju oblikovanja UX je hitra in zahtevna ter zahteva zelo raznolika znanja in spretnosti. Če želite prodreti na to področje, se lahko veliko naučite!

Oblikovalci UX združujejo tržne raziskave, razvoj izdelkov, strategijo in oblikovanje ter tako ustvarjajo brezhibne uporabniške izkušnje za izdelke, storitve in procese.

Oblikovanje uporabniške izkušnje UX grafika.

Oblikovanje uporabniške izkušnje – katera so področja: Kvadrantni model

UX je širok krovni pojem, ki ga lahko razdelimo na štiri glavne discipline: Strategija doživljanja (ExS), Oblikovanje interakcij (IxD), Raziskave uporabnikov (UR) in Informacijska arhitektura (IA).

 

  • Strategija doživljanja (ExS)

 

Oblikovanje UX ni namenjeno le končnemu uporabniku, temveč prinaša veliko vrednost tudi podjetju, ki zagotavlja izdelek ali storitev. Pri strategiji doživljanja gre za oblikovanje celovite poslovne strategije, ki vključuje tako potrebe uporabnika kot tudi potrebe podjetja.

 

  • Oblikovanje interakcij (IxD)

 

Oblikovanje interakcij obravnava, kako uporabnik komunicira s sistemom, pri čemer upošteva vse interaktivne elemente, kot so gumbi, prehodi med stranmi in animacije. Oblikovalci interakcij si prizadevajo ustvariti intuitivne zasnove, ki uporabniku omogočajo, da brez težav opravi ključne naloge in dejanja.

Če želite izvedeti več o tej disciplini in njeni povezavi z drugima dvema glavnima področjema oblikovanja, smo napisali vodnik Kaj so UX, UI in oblikovanje interakcije?

 

  • Raziskovanje uporabnikov (UR)

 

Pri oblikovanju UX gre za prepoznavanje problema in oblikovanje rešitve. Za to so potrebne obsežne raziskave in povratne informacije obstoječih ali potencialnih strank.

V fazi raziskovanja oblikovalci UX izvedejo ankete, intervjuje in testiranje uporabnosti ter oblikujejo uporabniške osebe, da bi razumeli potrebe in cilje končnega uporabnika. Zberejo tako kvalitativne kot kvantitativne podatke in jih uporabijo za sprejemanje dobrih oblikovalskih odločitev. Preberite, kako izvajati raziskave uporabniške izkušnje, v našem članku o tem.

 

  • Informacijska arhitektura (IA)

 

Kratek odgovor je, da je informacijska arhitektura praksa organiziranja informacij in vsebine na smiseln in dostopen način. To je ključnega pomena za pomoč uporabniku pri navigaciji po izdelku. Da bi določili IA določenega izdelka, informacijski arhitekti upoštevajo razmerja med različnimi sklopi vsebine.